Télen hajlamosak vagyunk kicsit begubózni, többet pihenni, kevesebbet mozogni. Ez így is van rendjén. Ahogy a természet is téli álmot alszik, úgy pihen ösztönösen a mi szervezetünk is. Tavasszal viszont már mi magunk is érezzük, ahogy elkezd mocorogni bennünk a mozgás iránti vágy. Ne habozzunk, irány a szabadba!

Túrázás

A túrázás nem klasszikus értelemben vett sport, de ez is egy igen hatékony formája a zsírégetésnek, testmozgásnak. Magyarországon rengeteg, nagyon izgalmas túraútvonal van, a kezdő szinttől a haladóig, mindenki megtalálja a fejlettségi szintjének megfelelőt. Ha csak sétálni van kedvünk a szabadban, az erdőben, akkor is élvezhetjük a friss levegőt, a madárcsicsergést, de ha elértük a megfelelő a fizikai erőnlétet, akkor akár teljesítmény túrákra, versenyekre is benevezhetünk.

Futás

A futás az egyik olyan sport, ami bármilyen edzettségi szint mellett elkezdhető, bármikor beiktatható a napirendünkbe és minimális a költségigénye. Nagyon fontos, hogy találjuk meg a számunkra megfelelő edzőcipőt. Ehhez érdemes futásra szakosodott boltba ellátogatni, ahol az eladók alaposan kikérdeznek, és a válaszaink alapján fognak nekünk megfelelő modelleket kínálni. Ha megvan a cipő, akkor már csak rajtunk múlik, hogy mikor vágunk bele az edzésbe.

Tenisz

Teniszezni ugyan télen, fedett pálya alatt is lehet, de az igazi élmény mégis az, amikor tavasszal ki tudunk menni a szabadba, és ott tudjuk ütögetni a labdát. Ilyenkor is élvezhetjük a természet közelségét, a madarak csicsergését, a levegőt, és ha reggel korán, még munka előtt szánjuk rá magunkat az edzésre, akkor a hajnali harmat firssességét.

Jóga

A jóga – a futáshoz hasonlóan – szintén egy olyan mozgásforma, ami minimális eszközt igényel, és bárhol, bármikor végezhető. Amikor beköszönt a jó idő, süt a nap, már nem csípős a levegő, hatalmas élmény lehet akár csoportos óra keretén belül, akár egyedül kilátogatni a szabadba, és itt végrehajtani a gyakorlatokat.

Kerékpározás

Vannak megszállott kerékpárosok, akik télen-nyáron, hóban-fagyban is biciklivel járnak. Aki nem ennyire elszánt, annak igazi felüdülés lehet tavasszal elővenni a bringát, és tekerni. Sokaknak, akik nehezen illesztik be a napirendjükbe a mozgást, ez lehet az egyetlen mozgásforma, ezért is érdemes ezt választani. Ha reggel kerékpárra indulunk a munkahelyünkre, már sokat tettünk az egészségünk érdekében. Aki pedig ennél többre vágyik, szabadidejében hosszabb utaknak is neki vághat.

Görkorcsolya

Talán elsőre gyerekes gondolatnak tűnhet a görkorcsolyázás, pedig érdemes kipróbálni. Rengeteg izmot megdolgoztat és az állóképességet is nagy mértékben javítja. Sajnos nem mindenhol alkalmas görkorcsolyázásra a kiépített út, a járda, de a kerékpáros utakon többnyire van rá lehetőség, hogy kipróbáljuk, gyakoroljunk. És ha már eljutottunk a haladó szintre, akkor akár hosszabb távokat is tervezhetünk ezzel a sporteszközzel.