A tél vége felé a vitaminraktáraink lassan kiürülnek, és egyre nehezebb ezeknek a feltöltése. Hogy immunrendszerünk továbbra is megfelelően tudja ellátni a feladatát, érdemes néhány dologra tekintettel lenni, amikor összeállítjuk az étrendünket.

banana

Banán

 Magas kálium és magnézium tartalma nem csak a vérnyomásunkra és a szívműködésünkre van jó hatással, de a csontjainkat is védi. Ezen kívül még számos pozitív egészségügyi hatással bír szervezetünkre, többet között probiotikumként is jó szolgálatot tehet, megvédve ezzel a gyomor és bélfertőzésektől. Számtalan étel készíthető belőle, és minden korosztály számra ajánlott, már egészen csecsemő kortól.

Hal

A hal rendkívül gazdag omega-3 zsírsavakban. Ez egy rendkívül fontos vegyület, hiszen nemcsak a szívbetegségek kialakulásától véd, hanem igen jó immunerősítő hatással bír, és komoly szerepe lehet a depresszió kialakulásának megelőzésében is, ami lényeges a szürke, téli napokon.

museli

Áfonya

Az áfonya nagy mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat, ami nem csak a szabadgyökök elszaporodásától véd, de serkenti az agyműködést is. Mindemellett remek immunerősítő hatása van, érdemes beépíteni a mindennapi étrendünkbe, gyümölcs vagy akár dzsem, lekvár formájában is.

Müzli gyümölccsel

A müzli egy rendkívül egészséges, tápanyagban, vitaminban és ásványianyagban gazdag étel, de figyeljünk oda, hogy a cukormentes változatát válasszuk. Rengeteg fehérje, élelmi rost és B- vitamin található benne, de magas C- és D- vitamin tartalma az immunrendszerünket is erősíti.

cekla

Magvak

Az olajos magvak nagyon komoly téli vitaminforrásnak számítanak. A választék bőséges, napraforgó, földimogyoró, tökmag, törökmogyoró, mandula, kesudió. Ezek tele vannak antioxidánsokkal, amik védenek a szabadgyökök ellen.  Ezen kívül a magas cink- és szeléntaralom komoly immunerősítő hatással bír, de magas B- vitamin tartalmuk segít a stressz feldolgozásában is. A bennük található telítetlen zsíroktól pedig nem szabad félni, hiszen a szervezetünk energiaforrásának akár 40 százalékát is a zsírok teszik ki, amelyek bevitelére a legalkalmasabbak a telítetlen zsírsavak.

Cékla

 A cékla nemcsak különösen ízletes étel, hanem kiváló táplálékforrás is, amely növeli a szervezet állóképességét, fokozza az izmok teljesítményének a javítását és rendkívül magas a kálium, magnézium, vas és folsav tartalma. C- és B6- vitamin tartalma fontos immunerősítő és erős antioxidáns hatással is rendelkezik. Fogyasztása tél vége felé kúraszerűen javasolt, napi rendszerességgel, amit bátran tehetünk, hiszen mellékhatása nem ismert.